domingo, 25 de enero de 2015

XÈRICA, UN PROJECTE AMB MOLT DE FUTUR

El lloc on anem es troba a Xèrica. Una vegada arribem al municipi, enfilem per un camí que travessa xopades, ponts i un riu. Eva, Jose (i Lana) ens reben amb els braços oberts, i comencen a parlar-nos del seu projecte, un lloc obert a la bioconstrucció i la permacultura.


Ja han treballat molt i, amb tècniques de bioconstrucció, restauració i decoració dibuixen cada dia un espai d’aprenentatge i de benestar. Ens comenten que algunes amigues i amics han vingut a ajudar i es troben a la vora del riu treballant mentre gaudeixen del dia amb camaraderia.


El paper de Connecta Natura en aquest espai és el de col·laborar i aportar els nostres coneixements per a la construcció de l’aiguamoll artificial i, així, depurar les seues aigües grises per poder reutilitzar l’aigua.






















La gestió dels residus que generem dia a dia forma part de l’autosuficiència, que és una de les idees principals d’aquest projecte. L’aiguamoll artificial és un sistema que no utilitza energia externa, és suficient amb l’energia potencial i cinètica que ens aporta el desnivell i la gravetat. Com a actriu principal tenim a la vegetació, qui s’alimenta de l’aigua i dels seus nutrients. Aquests sistemes de depuració funcionen amb molta efectivitat, poca inversió i creen espais funcionals.

Ser conscients del que generem, observar la natura, aprendre del seu potencial i reproduir-lo en el nostre dia a dia. Eixe és el nostre objectiu i a poc a poc entre totes i tots l’anem complint.

Finalment, en caure el sol ens hem acomiadat amb un somriure de satisfacció, tant per estar envoltades i envoltats de bona gent com per la satisfacció d’una feina ben feta. Més prompte que tard, Connecta Natura tornarà al terreny per ajudar amb la instal·lació de l’aiguamoll i continuar fent xarxa.


Fins que el dia arribe, desitgem molta sort a Eva i Jose i al seu projecte de present i futur! 
El lugar donde vamos se encuentra en Jérica. Una vez llegamos al municipio, hacemos marcha por un camino que atraviesa choperas, puentes y un río. Eva, Jose (y Lana) nos reciben con los brazos abiertos, y empiezan a hablarnos de su proyecto, un lugar abierto a la bioconstrucción y la permacultura. 

Ya han trabajado mucho y, con técnicas de bioconstrucción, restauración y decoración dibujan cada día un espacio de aprendizaje y de bienestar. Nos comentan que algunas amigas y amigos han venido a ayudar y se encuentran en la orilla del río trabajando mientras disfrutan del día con compañerismo. 

El papel de Connecta Natura en este espacio es el de colaborar y aportar nuestros conocimientos para la construcción del humedal artificial y, así, depurar sus aguas grises para poder reutilizar el agua. 




























La gestión de los residuos que generamos día a día forma parte de la autosuficiencia, que es una de las ideas principales de este proyecto. El humedal artificial es un sistema que no utiliza energía externa, es suficiente con la energía potencial y cinética que nos aporta el desnivel y la gravedad. Como actriz principal tenemos a la vegetación, quien se alimenta del agua y de sus nutrientes. Estos sistemas de depuración funcionan con mucha efectividad, poca inversión y crean espacios funcionales. 

Ser conscientes de lo que generamos, observar la naturaleza, aprender de su potencial y reproducirlo en nuestro día a día. Ese es nuestro objetivo y poco a poco entre todas y todos lo vamos cumpliendo. 

Finalmente, al caer el sol nos hemos despedido con una sonrisa de satisfacción, tanto por estar rodeadas y rodeados de buena gente como por la satisfacción de un trabajo bien hecho. Más pronto que tarde, Connecta Natura volverá al terreno para ayudar con la instalación del humedal y para continuar haciendo red. 




¡Hasta que el día llegue, deseamos mucha suerte a Eva y Jose y a su proyecto de presente y futuro!

No hay comentarios:

Publicar un comentario